Cornflake, Cornflaket ?

Vad heter cornflake i singular i bestämd form ?
Säger man cornflaket ? Eller vad säger man ?

Hoppas ni fattar vad jag menar och kan hjälpa mig!

Always | |
#1 - - Tilde:

Sv; ja det tycker jag :)



Hmm, jag vet inte riktigt, men jag tror det är som du säger, cornflaket.. Men det var en klurig fråga :P

#2 - - Anonym:

ohh tacktack :)

hänt idag?=)

kraaaam

#3 - - LIENE:

Bra fråga! ingen aning, men jag säger cornflakes eftersom på engelska säger man det i singular och det är ju inget svenskt ord.

#4 - - Martina <3:

har du tänkte på hur man säger att lejonet är rädd.

ett rätt lejon?

#5 - - amanda janson - [mitt liv med ord & bild]:

Fin blogg! Kika gärna in i min blogg och hjälp mig med en kommentar. Skulle verkligen uppskatta det! kram.

#6 - - Felicia:

Sv: Tkr jag också oj vad jobbigt :/

Upp