Mini christmas















Igår var det minijulafton i Torsås, anledningen till detta var för att vi ville visa Sophia hur en svensk jul firas, hon hade aldrig smakat svenskt julgodis förut och vi kunde inte bestämma oss för vilket av allt vi skulle baka så vi bakade en massa olika grejer! Till en början iallafall, vi vaknade upp runt 11 då hälften av oss gick till ICA och hälften började städa köket, när handlarna kom tillbaka åt vi färska frallor till frukost och sedan lagade vi pannkakor, mums! När vi var klara med det började vi baka lussebullar och pepparkakor, sedan knäck och kola som inte blev lika lyckat som bullarna och kakorna. Framåt kvällen började vi göra iordning potatisgratäng och kyckling som vi sedan åt till middag, under middagen överraskade vi Sophia med en avskedspresent/julklapp - en halsbandsberlock där det stod "ÄLSKLING" på, vilket är hennes favoritord i svenskan.

På kvällen slog vi oss ner i tvrummet och åt allt vi bakat, drack hemlagad varm choklad och umgicks.

Tackar alla er tjejer som var med för en underbart fin helg, puss på er!
Always | |
#1 - - Emelie <3:

Sötnos <3

Ha en toppen dag <3

#2 - - L I K E S O F I E [foto]:

God morgon, hur mår du idag? :)

#3 - - yassi:

Värsta julbaket haha, kul! fin blogg :)

#4 - - Louise:

vad mysigt ni verkar ha haft! :D gud vad gott det ser ut! :)



Tack själv :D ja det har jag haft, har du det ? allt bra med dig idag ? :) kram

#5 - - Matilda:

vilka härliga bilder :)



sv: det är egentligen bara bra med mig. det är bara en himla massa tankar som snurrar just nu. min praktik är slut och jag är nog mest orolig över hur jag ska klara mig rent ekonomiskt frma tills jag får csnpengar när jag börjat plugga. och så är jag nervös inför själva pluggandet också. skallen lugnar förhoppningsvis ner sig lite när jag väl kommit in i allting :)

#6 - - josefine:

åh va gott med pepparkakor :D

Upp