Första helgen i Fornells

    
Det har varit en fullspäckad första helg i Fornells de la Selva. Igår visade den förra au pairen mig runt i byn och på kvällen ställde föräldrarna till med en avskeds/välkomnstmiddag för oss två. De bjöd in sina spanska vänner, lagade massvis med mat och sedan åt och drack vi i några timmar.
 
Jag har verkligen insett nu att tapas inte bara är en särskild grej med särskilda smårätter som jag alltid har tänkt det som, utan tapas är rent utav standard här. Man äter nästan aldrig bara en rätt, man äter mycket plockmat, eller så äter man en stor rätt med små godsaker, så som korv, ost, oliver, chips osv, bredvid. Jag har redan fått pröva mycket nya grejer, till och med en alkohol som är typisk för Spanien, minns inte namnet nu men den var söt och god!
 
Idag följde jag med familjen på barnmusikal i Girona, Hans & Greta var det som spelades, fast på spanska då. Jag förstod en del, sedan vet jag ju själva grundstoryn sedan tidigare, som tur var. Efter det åkte vi hem till värdmammans föräldrar för att äta lunch. Och snacka om lunch, det var både plockmat, huvudrätt och efterrätt. Galet, men gott som bara den!
 
Detta blev ett långt inlägg märkte jag nu. Jag brukar föredra mycket bilder och lite text, men jag kanske behöver uttrycka mig mer på svenska nu när jag inte pratar ett dugg svenska här. Det är rätt sjukt, när jag tänker efter, att jag inte har pratat svenska på över 2 dygn. Skype någon?!
 
Näe, nu får det räcka. Imorrn börjar jag jobba på riktigt. Det ska bli spännande.
Godnatt på er ♥
Always | |
#1 - - Sandra Rogers:

Hej Bella!

Tack för dina snälla kommentarer. Jag fotograferar med min Canon EOS 6D med objektiv Tamron 24-70mm 2.8f. Fotar i RAW och behandlar dem i Photoshop :)

Spännande med musikdrömmar!Kram

#2 - - alicia:

åhh så fint :)

Upp