En listig lista

Listor kan ibland vara skoj! Denna snodde jag från Ebbas blogg då jag tänkte att det kunde vara skoj med lite annat här på bloggen än vad jag brukar skriva om.
 
HAR DU:
Folköl i kylen? Nej, bara soyamjölk.
Något husdjur? Ja fast de är hemma i Sverige. Det är två katter, Mysak och Skrållan, som är mina älskade ögonstenar. Min familj på pappas sida har även en hund som heter Sixten!
Någon favoriträtt? Sushi utan tvekan! De mesta inom thai/japansk cuisine faktiskt.
Någon sjukdom? Jag har astma och allergi mot pollen, kvalster, hund, katt och gräs.
Gymkort? Nej, men snart så, då jäklar ska jag börja röra på fläsket!
En homosexuell kompis? Javisst. Jag har både straighta, homo och bi-vänner och alla är lika mycket bäst!
Duschat idag? Nope, är riktigt äcklig och bakis idag.
Någon kompis som snarkar?
Jag tror det, men jag bukar sällan sova ihop med mina vänner.
Någon vän som spelar i ett band? Ja väldigt många! Många bra band också.

Något beroende? Njae, jag tror inte det. Kanske ett smått beroende av socker.
Fikat idag? Inte på ett café eller så men jag åt digestivekex med mörk choklad på innan!
Nagellack? Nej, jag har inte haft nagellack på mig på säkert över 10 år.
Någon vän som bor i ett annat land? Ehm, typ alla mina vänner bor i ett annat land, eller egentligen är det ju jag som bor i ett annat land så alla mina vänner hemma i Sverige är ju i ett annat land.

VEM:
Delar du mest minnen med? Det måste nog vara min mamma. Och fina My. Två enormt älskbara personer.
Längtar du mest efter? Just nu mina småsyskon. Vill bara krama om dom båda!
Stör du dig på? En av våra LPW-lärare på skolan som är riktigt arrogant och konstig.
Gosar du med? Romain
Lagar mat? Romain, mums!
Diskar? Jag, för det mesta.

VILKEN:
Tidning läser du? Jag läser sällan tidning men om jag gör det så är det SOLO eller Veckorevyn.
Buss åker du oftast? Hemma i Kalmar är det 405:an till Norrliden och här i London är det 295 när jag åker hem på natten efter en festkväll.
Dag fyller du år? 5 juni!
Årstid föredrar du? Sommaren.
Stad är du uppvuxen i? Kalmar, mestadels. Jag bodde på Öland mina första 5 år i livet, annars har jag växt upp på många olika ställen i Kalmar.

VAD:
Gör dig till en bra människa? Jag ler mycket och sprider positiv energi!
Gör dig till en dålig människa? Jag håller mig ibland hellre utanför konflikter istället för att sätta ner foten och göra något åt situationen istället.
Vill du arbeta med? Jag vill bli världsartist! Förutom det så vill jag arbeta med event management. Ett annat drömjobb som jag tyvärr inte kan förverkliga pga allergi är att jobba med djur.
Är roligast just nu? Rhett och Link i Good Mythical Morning. Jag skrattar alltid till deras videos.
Har du på dig nu? Gamla slitna mjukisbyxor, min sovtröja och trosor med söta små katter på.
Har du för smink idag? Inget alls, inte ens ögonbryn som jag i princip alltid har. Bakis-looken idag.
Äger du för skor? 4 par Vans (älskar!), 2 par converse, ett par träningsskor, även några billiga sketna skor från Primark och sådana där andra butiker. Jag gillar skor, speciellt från Vans!
Har du för storlek i skor? 37-38
Läser du för bok? Jag började läsa "Allt för min syster" men det rann ut i sanden så senaste grejen jag läst är Veckorevyn.
 
Always | |
Upp