Joyeux Noël!

God jul från London! Denna julen har varit väldigt annorlunda jämfört med alla andra jular i mitt liv. Jag har för första gången firat jul hemifrån. Det har varit väldigt knasigt men också spännande. Jag har fått laga min egna julmat, jag har fått spendera mysiga dagar med min kärlek och jag har fått känna på känslan av att verkligen uppskatta de små sakerna. Idag lagade jag egna veganska köttbullar, och igårkväll hann jag även med att göra veganska knäck, mycket gott resultat på båda. Idag spenderade jag några timmar på Winter Wonderland i Hyde Park tillsammans med Romain och hans familj, och nu på kvällen bjöd jag dem på svenskt julbord. Väldigt mysigt faktiskt. Emellan detta har jag hunnit med att skypea med både familjen på mammas sida och familjen på pappas sida. Jag saknar dem massor men inser hur glad jag är att vi faktiskt kan höras, prata, se varandra, trots att vi är i olika länder. Och snart så ses vi ju faktiskt. Det blir en liten hemfärd i slutet av januari.
 
Här i London firar man jul den 25 december, så imorrn kommer allt vara stängt. Jag och min pöjk ska bara ta det lugnt, titta på film och äta pizza (var lugna, jag är förberedd, har köpt två färdigpizzor som vi ska glufsa i oss). Mest av allt just nu så längtar jag till måndag. Då ska mamma och hennes sambo resa till Sydafrika och de mellanlandar på Heathrow, de har 6 timmars mellantid så jag ska åka ut dit och äta middag med dem. Åh vad jag längtar! Det ska bli så underbart att ses trots att det bara är några timmar. Gos!
 
Okej nu ska jag sluta babbla. Jag borde blogga oftare så det inte blir långa böcker här i varje inlägg.
 
Dags för sängen, jag är supertrött. Jag hoppas att ni har haft en fin julafton, vad ni än gjort och vart ni än är. Och kom ihåg - ta vara på de små ljusglimtarna som finns där, trots att de kanske inte alltid är så lätta att hitta.
 
Puss & kram! ♥
 
Always | |
Upp