My little nephew


Idag döptes min kära systerson. Denna dag är anledningen till att jag är hemma på snabbvisit i Kalmar, jag har fått äran att vara hans gudmor/fadder och så fick jag även sjunga en låt under ceremonin i kyrkan. Min syster och hennes man valde "Morning Star" med Mustasch som de önskade en fin akustisk version på, det var svårt för mig att få till det på ett bra sätt utan alla rockiga gitarrsolon men fick trots allt höra efteråt att det lät jättebra, vissa sa till och med att det var bättre än originalet! Tackar och bugar gör jag för det, ja.

Efter själva dopet var det lite firande med smörgåstårta och presentöppning. Min systerson fick av mig en mjuk skallra i form av björnen Paddington samt en lila plastboll med små kulor i som självklart skramlade den också. Båda köpta på bästa leksaksaffären Hamley's i London.

Ikväll blev det tacomiddag och filmmys hemma med mammi. Mycket trevligt. Imorrn klockan 13:10 går mitt flyg från Kalmar och sedan är det tillbaks till verkligheten igen. Nu ska jag gosa ner mig i sängen framför Sex and the City, tänk att ett dop kan göra en så trött. Phew.

Sov gott alla ni därute, vi hörs snart igen!

Always | |
Upp