Busy days

HEJ DÄRUTE! Long time no see. I am back! Eller ja just nu iallafall. Fy vad fullt upp jag haft sedan jag kom till London. Dagen efter vi landade här fick jag jobb på The North Face och dagen efter det fick jag jobb som personlig assistent. Jag har de senaste veckorna försökt pussla ihop så att jag kan jobba båda jobben samtidigt som jag får en helt ledig dag. Det var inte lätt men det ser nu ut som att jag har lyckats, tur att båda mina jobb är så snälla och flexibla! Hur som helst, jag trivs jättebra på båda jobben. På The North Face säljer jag kläder helt enkelt, utomhus/äventyrskläder samt träningskläder och lite sådant smått och gott. På mitt andra jobb tar jag hand om en kille med autism, han är en helt underbar kille och vi har klickat superbra.
 
Jag har verkligen haft tur på jobbfronten, men mindre tur på boendefronten. Vi sitter fortfarande på vår lägenhet sedan förra året och så länge inga nya flyttar in där så kan jag inte hitta ett nytt boende då jag inte kan betala dubbel hyra. Romain försöker bli av med sitt rum också så att vi kan hitta något tillsammans, men ingenting är lätt här i detta land när det gäller hyra ut/flytta ut/flytta in osv osv. Well well, vi får helt enkelt fortsätta söka, hålla tummarna och tänka att allt löser sig ju iallafall tillslut.
 
Hur mår mina kära läsare då? Jag hoppas ni mår bra och att ni lever life eller vad nu dagens ungdomar brukar säga. Ikväll ska vi ha tacomiddag ett gäng kompisar och imorrn är det dags för jobb igen.
 
Puss & kram skumbanan!
 
Always | |
Upp